T24 Specialtilbud i det hybride læringsrum

Indhold

Hvad sker der når man åbner det hybride læringsrum op for specialundervisning?


I dette skoleår flyttede et specialtilbud ind og blev del af det hus, hvor FabLab Skanderborg ligger. Det var ikke uden bekymringer eller forbehold, at der blev åbnet op for adgangen til vores FabLab. Hvordan håndterer denne gruppe elever det meget frie og åbne rum, der ofte har et gran af kaos?


Hør hvilke observationer og erfaringer vi har gjort os med dette møde, og hvilke potentialer vi ser i en konstruktionistisk tilgang til læring - ikke kun for specialundervisning, men for alle.

Målgruppe

Undervisere, elever og ledere

Deltagere

+25


OPLÆGSHOLDER

Navn

Lars Beck Johannsen

Stilling

FabLab-leder

Arbejdsplads

FabLab Skanderborg

Beskrivelse

Har siden 2014 arbejdet med fablab og makerbaseret undervisning, først i Aarhus og siden 2018 på fuld tid i fablab Skanderborg. Dagligdagen byder på alt fra vedligehold, undervisning af børn, unge og voksne, kompetenceudvikling af undervisere og skrive artikler og forholde sig undersøgende til egen praksis sammen med undervisere fra hele verdenen som Fablearn Fellow af Columbia University.