- Hent link
- Andre apps
Indhold | På baggrund en helt ny kortlægning af danske folkeskolers brug af makerspaces finansieret af VILLUM FONDEN, vil oplægget vise trends og tendenser i udviklingen af makerspaces i Danmark. Vi kan blandt andet se, at makerspace har en overraskende stor gennemslagskraft i den danske grundskole idet 62% af folkeskolerne allerede har adgang til mindst ét makerspace. Undersøgelsen synliggør ligeledes, hvordan makerspace har udviklet sig fra den uformelle makerkultur til etableret læringsrum i det danske skolesystem-og hvordan kommunerne etablerer en praksis for makerspace. Vi kan allerede nu lære af de erfaringer, der er gjort og den praksis der er udviklet gennem undersøgelsens indsigt og afdækning af:
Oplægget vil give deltagerne indsigt i undersøgelsens fund og lægge op til samtale omkring hvordan de kan anvendes i forhold til udvikling af egen praksis Kortlægningen er foretaget af Aarhus Universitet, VIA University College og Epinion. |
Målgruppe | Oplægget er relevant for undervisere, ledere, projektledere, konsulenter og politikere. |
Deltagere | +25 |
Referencer | Link til Villum Fondens Børn, unge og science pulje for makerspace Link til LinkedIn gruppe, hvor evalueringsresultater løbende offentliggøres |
OPLÆGSHOLDER | ||
Navn | Mikkel Hjorth | |
Stilling | Lektor | |
Arbejdsplads | VIA UC | |
Beskrivelse | Mikkel Hjorth er lektor ved Læreruddannelsen i Aarhus (VIA UC). Han forsker i teknologiforståelse med særligt fokus på digital design og læreres rolle i elevers designprocesser med digitale teknologier. Mikkel Hjorth har haft fremtrædende roller i en række nationale projekter indenfor teknologiforståelse i skole og læreruddannelse, og han har som medlem af ministeriets ekspertskrive- og ekspertfølgegrupper været dybt involveret i Forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning. Han har ligeledes været involveret i kortlægningen af Makerspaces i Danmark. |
- Hent link
- Andre apps