- Hent link
- Andre apps
Indhold | I dette oplæg møder du en skole, som har arbejdet med udvikling af FabLab, digital fabrikation, design og teknologiforståelse igennem mere end 6 år. Hvordan har de grebet det an? Hvilke konkrete forløb har de gennemført? Hvordan har de organiseret deres indsats? Hvilke overvejelser har de gjort sig? Hvilke muligheder og udfordringer ser de med fagfeltet i folkeskolen? Gennem oplæg og dialog deler de deres erfaringer til inspiration for andre. |
Målgruppe | Lærere, pædagoger, vejledere, konsulenter og andre, som har fokus på undervisning i den nye faglighed. |
Deltagere | +25 |
OPLÆGSHOLDER | ||
Navn | Anne Mette Krogslund | |
Stilling | Skoleleder | |
Arbejdsplads | Buskelundskolen | |
Beskrivelse | Jeg er som skoleleder optaget af at skolen skal give lys i øjnene og skabe deltagelsesmuligheder for alle elever. Jeg tror på, at der er mange veje til læring og trivsel – samt vigtigheden af, at vi ”holder øje med” den fremtid vi har retning mod og får alle børn og unge mennesker bedst klædt på til det, de skal ud og være en del af. |
Navn | Hanne Borup Fredslund | |
Stilling | Lærer | |
Arbejdsplads | Buskelundskoen | |
Beskrivelse | Har arbejdet med teknologi/FabLab som ugentligt fag på mellemtrin og udskoling og har teknologi/FabLab som ugentligt fag. Har deltaget i og været tovholder på forsøget med teknologiforståelse i fag. |
Navn | Michael Bjerregaard | |
Stilling | Lærer | |
Arbejdsplads | Buskelundskolen | |
Beskrivelse | Uddannet FabLab-pioner og har arbejdet med teknologi som fag på mellemtrinnet som et ugentligt fag. Har deltaget i forsøget med teknologiforståelse i fag. |
- Hent link
- Andre apps