T11 Fra pædagogisk udfordring til begyndende praksis

Indhold

I dette oplæg møder du en skole, som har arbejdet med udvikling af FabLab, digital fabrikation, design og teknologiforståelse igennem mere end 6 år.

Hvordan har de grebet det an? Hvilke konkrete forløb har de gennemført? Hvordan har de organiseret deres indsats? Hvilke overvejelser har de gjort sig? Hvilke muligheder og udfordringer ser de med fagfeltet i folkeskolen? 

Gennem oplæg og dialog deler de deres erfaringer til inspiration for andre.

Målgruppe

Lærere, pædagoger, vejledere, konsulenter og andre, som har fokus på undervisning i den nye faglighed.

Deltagere

+25



OPLÆGSHOLDER

Navn

Anne Mette Krogslund


Stilling

Skoleleder

Arbejdsplads

Buskelundskolen

Beskrivelse

Jeg er som skoleleder optaget af at skolen skal give lys i øjnene og skabe deltagelsesmuligheder for alle elever. Jeg tror på, at der er mange veje til læring og trivsel – samt vigtigheden af, at vi ”holder øje med” den fremtid vi har retning mod og får alle børn og unge mennesker bedst klædt på til det, de skal ud og være en del af.


Navn

Hanne Borup Fredslund


Stilling

Lærer

Arbejdsplads

Buskelundskoen

Beskrivelse

Har arbejdet med teknologi/FabLab som ugentligt fag på mellemtrin og udskoling og har teknologi/FabLab som ugentligt fag. Har deltaget i og været tovholder på forsøget med teknologiforståelse i fag.


Navn

Michael Bjerregaard


Stilling

Lærer

Arbejdsplads

Buskelundskolen

Beskrivelse

Uddannet FabLab-pioner og har arbejdet med teknologi som fag på mellemtrinnet som et ugentligt fag. Har deltaget i forsøget med teknologiforståelse i fag.