W18 Når litteraturpædagogik og teknologisk forståelse smelter sammen

Indhold

Man kan i denne workshop få inspiration til, hvordan man kan arbejde kreativt med miljøbeskrivelse. Vi giver litteraturarbejdet et twist med teknologi. Med udgangspunkt i Frøken Ignora-bøgerne vil vi give eleverne mulighed for at designe deres egne vandtårne samt give dem et personligt islæt bl.a. ved hjælp af scan og cut maskinerne.

Målgruppe - elever

Indskoling

Mellemtrin

Udskoling

Dagtilbud

Andet/Hvad

X





Man skal som udgangspunkt have læst en eller flere af Ignora bøgerne inden workshoppen.

Målgruppe - undervisere

Undervisere inden for: Dansk, Billedkunst. Denne workshop henvender sig primært til indskolingslærere og andre, der kunne have interesse i at få et indblik i, hvordan man får teknologiforståelse ind i et forløb.

Deltagere

10-14 deltagere


WORKSHOPHOLDER

Navn

Charlotte Rishøj Snediker 

Stilling

Folkeskolelærer

Arbejdsplads

Englystskolen

Beskrivelse

Jeg har været lærer i 17 år og er i gang med 2. år på Pioneruddannelsen.


Navn

Isabella Noes Nissen

Stilling

Folkeskolelærer

Arbejdsplads

Englystskolen

Beskrivelse

Jeg har været lærer i 16 år og er i gang med 2. år på Pioneruddannelsen.