W10 Læringsspil via Scratch

Indhold

Formålet med denne workshop er at inspirere deltagerne til at arbejde med læringsspil med eleverne. Deltagerne vil blive introduceret til emnet ved at se diverse elevproduktioner af lærings fra mellemtrinnet. Efterfølgende skal deltagerne arbejde med at lave et flowchart i forhold til gameplay. Dette flowchart skal bruges som arbejdstegning som deltagerne skal bruge i udarbejdet af deres eget læringsspil i Scratch/CodingLab. Til sidst vil workshoppen afsluttes med en refleksion i forhold til deltagerne idéer om forløbet og workshoppen.

Målgruppe - elever

Indskoling

Mellemtrin

Udskoling

Dagtilbud

Andet/Hvad


X




Det er en fordel, at eleverne har kendskab til flowcharts og Scratch/CodingLab. 

Målgruppe - undervisere

Undervisere inden for alle fag. Workshoppen er relevant for alle, der ønsker arbejde med scratch i undervisningen.

Deltagere

Maks 15 personer.

Medbring

Deltagerne medbringer selv computer, chromebook eller andre enheder, hvor deltageren kan arbejde med scratch/CodingLab og flowcharts. Det er en fordel, hvis deltagerne har kendskab til scratch/CodingLab og Flowchart. (Begge programmer kan tilgås på www.skoletube.dk).

Referencer

https://www.skoletube.dk/
CodingLab & Flowcharts(beta)



WORKSHOPHOLDER

Navn

Allan Choy

Stilling

Overlærer

Arbejdsplads

Ejby Skole

Beskrivelse

Jeg er 45 år gammel og underviser primært matematik på 4. årgang på Ejby Skole. Jeg har en del computer erfaring og har været en del af it-verdenen siden den første commodore 64.



WORKSHOPHOLDER

Navn

Susanne Larsen

Stilling

Lærer

Arbejdsplads

Lillebæltskolen

Beskrivelse

Jeg arbejder på Lillebæltskolen, hvor jeg underviser 5. og 7. klasse i matematik. Jeg har været med i det lokale fablab pioner netværk de sidste 4 år.